Filmowy kwiecień z DKF KLAPS

Wyświetlenia: 1204

Dyskusyjny Klub Filmowy „Klaps” działający w Wojewódzkim Domu Kultury w Rzeszowie zaprasza miłośników dobrego filmu do udziału w kwietniowych projekcjach filmowych połączonych z pofilmowymi dyskusjami.

W programie:
01.04.2019 r. – KRAINA WIELKIEGO NIEBA, reż. Paul Dano08.04.2019 r. – GRANICA, reż. Ali Abbasi
15.04.2019 r. – SOFIA, reż. Meryem Benm’Barek-Aloïsi
29.04.2019 r. – MIRAI, reż.Mamoru Hosoda

Pokazy filmów zaplanowano w poniedziałki o godz. 19:00 w WDK, ul. S. Okrzei 7. Karnety miesięczne na cztery filmy będą dostępne w cenie 25 zł a wejściówki pojedyncze na każdy film w cenie 10 zł.

informacje dystrybutorów o filmach:

KRAINA WIELKIEGO NIEBA, reż. Paul Dano

Produkcja: USA 2018

Gatunek: dramat, romans

Czas trwania: 104 min.

Jeanette (Carey Mulligan) i Jerry (Jake Gyllenhaal) są tylko z pozoru szczęśliwym małżeństwem. Właśnie przeprowadzili się do domu na przedmieściach, ale w nowym miejscu czekają na nich stare problemy. Jerry po raz kolejny woli uciec, niż zmierzyć się z trudnościami. Kiedy wyjeżdża na kilka miesięcy gasić niebezpieczne pożary lasów, Jeannette zostaje sama z dorastającym synem. Zagubiona kobieta wdaje się w romans, który jednak tylko na chwilę pozwala jej poczuć się dziewczyną, jaką była kiedyś – szaloną, atrakcyjną i pełną życia.

Od czasu światowej premiery na Festiwalu w Sundance krytycy są zgodni co do tego, że choć „Kraina wielkiego nieba” to trzy genialne kreacje aktorskie, sercem filmu jest kreacja Carey Mulligan. Aktorka tworzy poruszająco szczery i wielopłaszczyznowy portret kobiety, która ma już dość udawania bycia idealną żoną i postanawia uwolnić się z pozornie tylko szczęśliwego związku.

David Ehrlich z „Indiewire” stwierdził, że „ten film to czyste piękno”, a Owen Gleiberman obwieścił na łamach „Variety”, że „Paul Dano to urodzony filmowiec”. „Kraina wielkiego nieba” podbiła już najważniejsze światowe festiwale (Sundance, Cannes, Toronto, BFI London Film Festival i wiele innych), zbierając znakomite opinie.

***

GRANICA, reż. Ali Abbasi
Produkcja: Szwecja, Dania 2018,
Gatunek:
Fantasy, Thriller, Romans

Czas trwania: 101 min

Wyróżniony główną nagrodą sekcji Un Certain Regard podczas 71. MFF w Cannes,
nowy film jednego z najciekawszych duńskich reżyserów młodego pokolenia, Alego Abbasiego. Film był szwedzkim kandydatem do Oscara 2019.

Granica” to porywająca adaptacja opowiadania pochodzącego ze zbioru „Papierowe ściany” Johna Ajvide Lindqvista, mistrza powieści grozy, autora bestsellerowej książki „Wpuść mnie”, na podstawie której powstał słynny horror „Pozwól mi wejść”.

Wymykająca się klasyfikacjom gatunkowym historia koncentruje się na losach szwedzkiej celniczki Tiny z niesamowitym zmysłem powonienia, która wikła się w skomplikowaną moralnie relację z podejrzanym włóczęgą. Czy jej niepokój jest słuszny? Dokąd zaprowadzi śledztwo? Pewne szczególne cechy obojga bohaterów od razu rzucają się w oczy. To nie będzie zwyczajna love story… Na pewno nie.

 

***

SOFIA, reż. Meryem Benm’Barek-Aloïsi
Produkcja: Francja, Katar 2018

Gatunek: dramat

Czas trwania: 80 min

Współczesne Maroko, gdzie tradycja miesza się z nowoczesnością. Dwudziestoletnia Sofia mieszka z rodzicami w Casablance. Jest w ciąży, ale nawet sama przed sobą nie chce się do tego przyznać. Seks pozamałżeński jest w jej kraju karany więzieniem. Sofia musi podjąć decyzje, które uratują honor jej rodziny i zaważą na całym jej życiu.

Reżyserka Meryem Benm’Barek-Aloïsi, niczym Asghar Farhadi pokazuje obraz społeczeństwa przez pryzmat problemów i lęków swoich bohaterów. Choć życie Sofii determinuje miejsce urodzenia, to dziewczyna znajduje w sobie siłę, by pokierować swoim życiem.

Film otrzymał Nagrodę za najlepszy scenariusz w sekcji Un Certain Regard
na MFF Cannes 2018

***

MIRAI, reż.Mamoru Hosoda

Produkcja: Japonia 2018

Gatunek: animacja

Czas trwania: 100 min

Jest to pierwszy japoński film animowany, który miał swoją premierę podczas

Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes, gdzie spotkał się z entuzjastycznym

odbiorem międzynardoowej publiczności i mediów. Nominowany m.in. do Złotego

Globu oraz Nagrody Satelity.

„Mirai” to intymna opowieść o rodzącej się zazdrości, która wdziera się w życie

5-letniego Kuna wraz z pojawieniem się w domu młodszej siostry, Mirai.

Reżyser stworzył fabułę obserwując zachowania własnego syna. Do rzeczywistości, tak

samo jak w poprzednich produkcjach, wprowadził warstwę magiczną: Kun odkrywa,

że w ogrodzie za domem może podróżować w czasie – wyrusza do przyszłości na spotkanie z nastoletnią już Mirai i do przeszłości, gdzie spotyka matkę w czasach jej dzieciństwa i odkrywa w niej równie krnąbrną, co w sobie naturę, oraz dziadka, miłośnika motocykli i żołnierza. Dowiaduje się także, że rodzinne mity to niekoniecznie tylko opowieści. Hosoda miesza porządki czasowe, nieoczekiwanie przenosi bohaterów z jednej przestrzeni w drugą i miksuje wyobraźnię z tu i teraz – w tym wszystkim bardzo sprawnie prowadzi widza przez doświadczenia różnych pokoleń. Reżyser przyznaje, że jego intencją było stworzenie dzieła chłonącego to, co dzieje się wokół: japońskie społeczeństwo wydaje się być zaprojektowane dla dorosłych, a „Mirai” ma przypomnieć, że dzieci też są jego częścią i nie należy o nich zapominać.