Kwiecień pełen filmowych wrażeń z DKF KLAPS

Wyświetlenia: 365

Dyskusyjny Klub Filmowy KLAPS działający w Woj ewód zkim Domu Kultury w Rzeszowiezaprasza miłośników dobrego filmu  do udziału w kwietniowych projekcjach filmowych. Wszystkie pokazy zaplanowano o godz. 19:00 w WDK, ul. S. Okrzei 7.Karnety miesięczne na cztery filmy będą dostępne w cenie 25 zł a wejściówki pojedyncze na każdy film w cenie 10 zł

W programie:
9 kwietnia 2018 r. – W CZTERECH ŚCIANACH ŻYCIA, reż. Philippe Van Leeuw

16 kwietnia 2018 r. – PIĘKNA I BESTIE, reż. Kaouther Ben Hania

23 kwietnia 2018 r. – ARIA DLA ATLETY, reż. Filip Bajon

30 kwietnia 2018 r. – JA GODARD, reż. Michel Hazanavicius

 

dystrybutorzy o filmach:

W CZTERECH ŚCIANACH ŻYCIA, reż. Philippe Van Leeuw

Producent: Belgia 2017

Gatunek: Dramat

Czas trwania: 85 min

Sensacja 67. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Berlinale i zdobywca nagrody publiczności

w sekcji Panorama. Ważny i potrzebny dramat o wojnie domowej w Syrii, wymieniany jednym tchem

z głośnym dokumentem „Ostatni w Aleppo”.

W roli głównej występuje wybitna aktorka izraelska Hiam Abbass, której międzynarodowy rozgłos zapewniły role w takich filmach jak „Spotkanie” Toma McCarthy’ego, „Monachium” Stevena Spielberga czy „Exodus: Bogowie i królowie” Ridleya Scotta.

W 2017 Hiam Abbass można było oglądać w superprodukcji, „Blade Runner 2049” Denisa Villeneuve’a.

Bohaterką filmu jest matka trojga dzieci, uwięziona wraz z rodziną w budynku w Damaszku znajdującym się pod stałą obserwacją snajpera.
Zamknięci w klaustrofobicznej przestrzeni niczym w bunkrze, bohaterowie nie mogą opuszczać mieszkania za dnia ani w nocy. Ryzykują nawet wtedy, gdy podchodzą do okien lub głośno rozmawiają. Jak zdobyć jedzenie? Jak przeżyć kolejną dobę? To nie jest wyjątkowa sytuacja, to syryjska codzienność…

* * *

PIĘKNA I BESTIE, reż. Kaouther Ben Hania

Producent: Tunezja, Francja, Szwecja 2017

Gatunek: Thriller

Czas trwania: 100 min

Pokazywany na festiwalu w Cannes, najnowszy film cenionej tunezyjskiej reżyserki Kaouther Ben Hania, który po pokazie zebrał owacje na stojąco. ”Piękna i bestie” to wstrząsający dreszczowiec o młodej kobiecie, która znalazła się w nieodpowiednim miejscu w nieodpowiednim czasie.

Film jest oparty na prawdziwych wydarzeniach.

Podczas studenckiej imprezy, Mariam, młoda Tunezyjka, spotyka tajemniczego Youssefa, z którym decyduje się opuścić lokal. Rozpoczyna się długa noc, podczas której Mariam będzie musiała walczyć

o swoją godność. Tylko jak uzyskać sprawiedliwość, gdy prawo jest po stronie prześladowców?

* * *

ARIA DLA ATLETY, reż. Filip Bajon

Producent: Polska 1979

Gatunek: Dramat obyczajowy, psychologiczny

Czas trwania: 99 min

Zazwyczaj, jeśli debiutant nie grzeszy zbytnio przeciwko zasadom filmowej narracji i potrafi jeszcze zaznaczyć swoją ludzką i artystyczną wrażliwość, uznawany jest za rewelację. Dla tego filmu recenzenci szukali innej skali. Debiut Filipa Bajona nie był skromną przymiarką do późniejszych szaleństw, ale właśnie „szaleństwem”. Luźno potraktowana historia słynnego zapaśnika Zbyszka Cyganiewicza

(w filmie Góralewicza) posłużyła za pretekst dla kina kreacyjnego, o którym sążniste artykuły wypisywali wyrafinowani znawcy wszelkich sztuk” – tak podsumowywał znaczenie „Arii dla atlety” miesięcznik „Film” szesnaście lat po premierze Bajonowego debiutu.

Również i dziś trudno pozostać obojętnym wobec tego niezwykłego, ekranowego dzieła.

Stary mistrz-zapaśnik Władysław Góralewicz pragnie ofiarować miejscowej operze kolekcję posążków-Atlasów, które zdobył „w dniach swojej chwały”. Przybyłym dziennikarzom opowiada historię swojej kariery. Około roku 1880 – młody chłopak z galicyjskiego Stanisławowa chce wstąpić do cyrku Siedelmayera. Dyrektor pyta go, czy ma już „swoją historię”. Wówczas to Góralewicz postanawia, że zostanie atletą. Po latach powtórnie przybywa do Siedelmayera. By sprawdzić jego predyspozycje zapaśnicze, dyrektor poddaje go próbie wytrzymałości, z której Góralewicz wychodzi zwycięsko, choć z dotkliwie poranioną głową. W cyrku Góralewicz zaprzyjaźnia się z Bolciem, błaznem, siłaczem, amatorem kociego mięsa oraz Cyklopem – człowiekiem, który oślepł z wysiłku, rozrywając gruby łańcuch…

Choć temat filmu dawał liczne preteksty do ukłonów w stronę tzw. masowego widza, Filip Bajonnie skupił się bynajmniej na akcentowaniu dramatyzmu kolejnych walk czy efektownych zbliżeniach umięśnionych męskich ciał. Zrealizował film o niecodziennej urodzie plastycznej, w poszczególnych scenach nawiązujący m.in. do płócien Toulouse-Lautreca, grafik Beardsleya i litografii Feliciena Ropsa. Wizualny i kolorystyczny rozmach „Arii…” skłaniał krytyków także do porównań z filmami Federico Felliniego i Kena Russella. W historii Góralewicza, rewelacyjnie zagranego przez Krzysztofa Majchrzaka, dopatrzono się również odwołań do ważnych prądów filozoficznych epoki modernizmu. Słynny zapaśnik uosabia z jednej strony nietzscheański kult siły, walki, witalności; z drugiej zaś tak typowe dla fine de siecle’u duchowe rozdarcie i upatrywanie sensu egzystencji w uprawianiu oraz kontemplacji sztuki.

więcej na stronie: http://www.filmpolski.pl/fp/index.php?film=12744

* * *

JA GODARD, reż. Michel Hazanavicius

Producent: Włochy, Francja 2017

Gatunek: Komediodramat, biograficzny

Czas trwania: 107 min

Ja, Godard” to opowieść o konflikcie miłości i twórczości. Losy artysty, który na zawsze odmienił historię kina i określił jego kierunek w XX wieku.

Paryż 1968. Jean-Luc Godard, najsłynniejszy reżyser swojego pokolenia, kręci film „Chinka”. Główną rolę powierza o 17 lat młodszej, eterycznej piękności Anne Wiazemsky. Zafascynowani sobą, zakochani po uszy i nie mogący oprzeć się swojemu magnetyzmowi biorą ślub. Jednak praca nad filmem i jego późniejszy odbiór przez widzów uwalniają u Jean-Luca procesy głębokiej rewizji i samooceny swojej dotychczasowej twórczości. Wydarzenia maja 1968 roku pogłębiają ten proces. Postępujący kryzys wartości wstrząsa Godardem zmieniając go na zawsze. Nierozumiany i krytykowany odsuwa się coraz bardziej od swoich bliskich i wiernej publiczności. Od gwiazdy kina do zaślepionego ideologią outsidera.